JTI als Management Tool
Door JTI in uw organisatie te gebruiken, leert u dat elke medewerker even belangrijk is als het gaat om het creƫren van goede resultaten voor uw organisatie als geheel. Als manager krijg je een beter begrip van je medewerkers en hoe een goede samenwerking tot goede resultaten leidt.
JTI kan worden gebruikt om werkprocessen te optimaliseren of om continue conflicten op te lossen die een situatie of relatie op de werkplek met zich meebrengen; zoals conflicten tussen werknemers of tussen management en werknemers.
Voorbeelden waarvoor JTI gebruikt kan worden in uw organisatie:
- Teambuilding
- Leiderschapsontwikkeling
- Communicatie
- Samenwerking
- Proces optimalisatie
- Verandermanagement
- Coaching
- Conflictbeheersing
- Stress management
- Talent Ontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
Door JTI te gebruiken als hulpmiddel in uw organisatie, leert u dat elke medewerker een ander profiel en persoonlijkheidstype heeft en dat deze verschillen in persoonlijkheidstypes eerder een kracht dan een zwakte zijn.
Door bewust te worden van de JTI-profielen van uw werknemer of collega's, wordt het gemakkelijker om te communiceren. Goede communicatie tussen leidinggevenden en medewerkers, en collega's tussendoor, is een goed startpunt voor samenwerking.
Uiteindelijk dragen goede communicatie en werkrelaties allemaal bij aan een betere werkomgeving, hogere medewerkerstevredenheid en uiteindelijk betere resultaten voor de organisatie